1600 computers last week (Deutsch)

Ereignisse, Vorschläge und Aktionen

1600 computers last week (Deutsch)

Beitragvon cnouvelle » Do Mär 01, 2012 10:58 pm

Wie ist das für Ironie: Ich bin mit Google übersetzen!

Letzte Woche: 1600 Computer im Netzwerk! Ich denke, YaCy ist innerhalb der Reichweite der wirklich einen Unterschied. Schon die Suchen sind sehr interessant. Ich habe nie versagen, etwas Wertvolles zu lernen. Ich habe meine Homepage zu meiner YaCy eingestellt.

Ich glaube nicht, dass die große Frage ist, wie man, sagen wir, 100 Milliarden Seiten indexiert. Ich denke, die große Frage ist, wie man, dass viele verschiedene Seiten zu finden. Man könnte annehmen, dass 80% der Personen gleichzeitig 20% der Sites zu suchen. Das heißt aber nicht dazu beitragen, dass obskure Sachen zu finden.

Cheers!
cnouvelle

Re: 1600 computers last week (Deutsch)

Beitragvon Apollo19 » Do Mär 08, 2012 11:30 pm

cnouvelle hat geschrieben:Letzte Woche: 1600 Computer im Netzwerk! Ich denke, YaCy ist innerhalb der Reichweite der wirklich einen Unterschied

Yeah. but not all of them are active. Some are offline or behind a firewall, and therefore not contributing as much as the others. I would say, around 10'000 active peers is where the real fun begins.
Apollo19

Beitragvon cnouvelle » Mi Mär 14, 2012 10:28 pm

I sense that the numbers of passive and potential peers are increasing. I guess it takes time to convert to active, a learning curve.

Is "passive" the same as "junior"?
Is "potential" a download that contacted the network at least once, but is not even "junior"?

It's nice to see the increases, regardless.
cnouvelle

Beitragvon ktplulo » Do Mär 15, 2012 8:54 am

cnouvelle hat geschrieben:Is "passive" the same as "junior"?
Is "potential" a download that contacted the network at least once, but is not even "junior"?

It's nice to see the increases, regardless.

From http://www.yacy-websuche.de/wiki/index. ... quirements and a Wikipedia article:

"Aktive" peers are online "senior" peers.
"Passive" peers are offline "senior" peers.
"Potential" peers are peers that have contacted the network being "junior", but the network can't see if they still exist at all.
ktplulo

Beitragvon cnouvelle » Do Mär 15, 2012 7:14 pm

Wow! So that means there are more than 2000 senior peers available. All they have to is decide to keep their computers on full time. I guess that's hard for people. I put mine in the basement. A closet might also work. It's no good in the bedroom though, too noisy at night.

2000+ means we are 1/5 of the way to real change.
cnouvelle

Zurück zu Mitmachen