page-ranking vs. math

Ereignisse, Vorschläge und Aktionen

page-ranking vs. math

Beitragvon cnouvelle » Do Mär 08, 2012 3:57 am

Ist "Page-Ranking" der Aspekt der g00gle, die Menschen am meisten stört?

Oder ist es das Vordringen gegen die Privatsphäre?

Zuerst würde zwicken Webmaster ihre Seiten zu suchen Ergebnisse zu verändern. "Page Ranking" sollte, dass zu vereiteln, indem man andere Webmaster die Meinung eines Standortes Einfluss Suche Ergebnisse.

Mein Gefühl ist, dass "Page Ranking" wird zu einem Beliebtheitswettbewerb. Ich denke, Suche Ergebnisse müssen mathematisch bestimmt. Dies bedeutet, dass Webmaster können ihre eigenen Seiten spammen. Aber mit Page-Ranking, Resultate suche Betrag zu fragen, was die lokale Bibliothekar sollten Sie lesen möchten. Natürlich, werden Sie auf die banalsten Inhalte bezeichnet zu werden.

Text Inneren auf dem Web-Seiten in Höhe von Spam könnte mit Wiederholung, oder nicht-grammatischen Listen erfasst werden.

Ich frage mich, was andere darüber denken.

---

Is "page-ranking" the aspect of g00gle that bothers people most?

Or is it the increasing encroachment against privacy?

At first, webmasters would tweak their pages to alter search outcomes. "Page ranking" was intended to thwart that, by letting other webmasters' opinions of a site influence search outcomes.

My sense is that "page ranking" becomes a popularity contest. I think search outcomes need to be mathematically determined. This does mean that webmasters can spam their own pages. But with page ranking, search results amount to asking the local librarian what you should want to read. Of course, you'll get referred to the most banal content.

Text interior to web pages amounting to spam could be detected with repetition, or non-grammatical lists.

I was just wondering what others think about it.
cnouvelle

Re: page-ranking vs. math

Beitragvon Apollo19 » Do Mär 08, 2012 11:18 pm

I just think every user should be able to decide for him-/herself in what order the search results are displayed.
Yacy let's you do that: http://localhost:8090/Ranking_p.html

cnouvelle hat geschrieben:Is "page-ranking" the aspect of g00gle that bothers people most?

Or is it the increasing encroachment against privacy?

These guys are just getting way too greedy.
Google should go open-source, or something.
Apollo19

Beitragvon Lotus » Fr Mär 09, 2012 10:35 am

You can get some information from this page: http://yacy.net/en/Technology.html
Lotus

Beitragvon cnouvelle » Fr Mär 09, 2012 10:22 pm

Apollo19 hat geschrieben:I just think every user should be able to decide for him-/herself in what order the search results are displayed.
Yacy let's you do that: http://localhost:8090/Ranking_p.html

I didn't know that was there! :) Thanks!
cnouvelle

Zurück zu Mitmachen