Port 8090 auf Debian vServer (angeblich?) nicht offen

Keine Scheu, hier darf alles gefragt und diskutiert werden. Das ist das Forum für YaCy-Anfänger. Hier kann man 'wo muss man klicken' fragen und sich über Grundlagen zur Suchmaschinentechnik unterhalten.
Forumsregeln
Hier werden Fragen beantwortet und wir versuchen die Probleme von YaCy-Newbies zu klären. Bitte beantwortete Fragen im YaCy-Wiki http://wiki.yacy.de dokumentieren!

Port 8090 auf Debian vServer (angeblich?) nicht offen

Beitragvon Saar-Grebloe » Do Jun 16, 2016 5:47 am

Hallo

Ich versuche nun seit ein paar Stunden den Port 8090 für YACY "verständlich" zu öffnen auf meinem Debian vServer

Befehle die ich für iptables ausgeführt habe um den Port zu öffnen (als root):
Code: Alles auswählen
iptables -A INPUT -p tcp --dport 8090 --jump ACCEPT
iptables -A FORWARD -p tcp --dport 8090 --jump ACCEPT
iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 8090 --jump ACCEPT

Anzeige auf dem vServer siehe Anhänge

Laut einer nmap Abfrage von einem anderen vServer ist der Port auch offen... (nmap.png)

Trotzdem denkt YACY das mein Port 8090 nicht offen ist!? Was mache ich denn falsch?
Dateianhänge
root_server_netstats.png
iptables und netstat -nat config
root_server_netstats.png (121.86 KiB) 1121-mal betrachtet
nmap.png
nmap von anderem vServer
nmap.png (23.46 KiB) 1121-mal betrachtet
Saar-Grebloe

Re: Port 8090 auf Debian vServer (angeblich?) nicht offen

Beitragvon luc » Fr Jun 17, 2016 1:58 pm

Hello,
sorry, I answer in English because my German is still very poor.
Did you try running YaCy on your vServer without iptables filtering rules (or the initial default ones)? At least if your YaCy peer works correctly with such a config, you would be sure the problem is not coming from some network issue and that there is something to fix in your iptables rules...
luc

Beitragvon Saar-Grebloe » Fr Jun 17, 2016 4:55 pm

Hi luc

Thanks for answering.
Yes I've tried to run yacy with default iptabels rules.
Straight after installing yacy (debian package via apt-get install) my yacy peer was shown as "Senior" peer and port 8090 would be open.
Then a few hours later, the admin page showed port 8090 is not open. Between new install and login a few hours I didn't touched the iptable config at all.
There was no reason to do that.

Because the admin page is showing "port 8090 is not open" I've applied the iptable config as per my origin post without any luck.
Since the install the admin never showed "port 8090" is open again.

Please note I've noticed the same behavior on a second vSever which runs on ubuntu.
Saar-Grebloe

Beitragvon luc » Fr Jun 17, 2016 9:37 pm

Ok, so maybe this issue is specifically related to VServer... I have a Debian Jessie VPS (based on KVM) running YaCy for some months now and I didn't experienced this problem...
Do you host yourself your VServer instance or is hosted by a provider? I don't know especially much about this kind or virtualization, but maybe you missed some networking configuration steps to correctly bind between guest and host system? VServer documentation seems to mention some specific steps.
luc

Zurück zu Hilfe für Einsteiger und Anwender